پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2541
-
الف
+

نگاهی به نخستین سریال فریدون جیرانی

پخش مجموعه تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی از امشب آغاز شد.

پخش سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی از امشب آغاز شد.

به گزارش آی‌فیلم، «مرگ تدریجی یک رویا» نخستین مجموعه تلویزیونی به کارگردانی فریدون جیرانی بود که در سال ۱۳۸۵ ساخته و در  بهار ۱۳۸۷ به روی آنتن رفته است به بهانه پخش اولین قسمت از این مجموعه، نگاهی به محتوای این سریال می‌اندازیم:

مجموعه تلویزیونی«مرگ تدریجی یک رویا» نوشته علیرضا محمودی و به کارگردانی فریدون جیرانی از نظر محتوا، کارگردانی و نیز تدوین یک سر و گردن از سریال های مشابه خود بالاتر ایستاد.  در این سریال سه شخصیت اصلی وجود دارد؛ اول مارال عظیمی (سامیه لک)، دوم حامد یزدان پناه ( دانیال حیکمی) و سوم ساناز عظیمی (ستاره اسکندری). شخصیت اصلی و محوری ماجرا مارال عظیمی است و عمده تمرکز این نوشته هم روی همین شخصیت است. وی بانویی نویسنده است که استعداد خوبی در نویسندگی دارد. او با حامد یزدان‌پناه آشنا می‌شود و پس از چندی با وی ازدواج می‌کند. درواقع مارال و حامد، دو شخصیتی هستند که تعارض ارزشی داستان را پیش می‌برند. حامد، فردی مذهبی است و مارال پرورش یافتۀ خانواده‌ای غیرمذهبی. مارال تحت تأثیر اطرافیان، به خصوص خواهرش، به حامد بدگمان می‌شود. او با یک نقل قول دروغ خواهرش از دیدار با همسرش، به این جمع بندی می‌رسد که باید خانه و کاشانه و زندگی آرام و خانواده یی با آن همه مهربانی را رها کرده و از همسرش طلاق بگیرد. این نقطه، گره اساسی داستان است. دوری مارال و حامد را می‌توان نمادی از تقابل سنت و مدرنیته دانست. مارال زنی مدرن است که به اشتباه، تصور می‌کند برای پیشرفت نمی‌توان به مردی مذهبی اتکا کرد. این تلقین وی را به سوی سرنوشتی ناگوار هدایت می‌کند.

گفتنی است «مرگ تدریجی یک رویا» از جمله سریال‌های پر بازیگری است که در آن بازیگرانی چون دانیال حیکمی، مهسا کرامتی، آشا محرابی، ستاره اسکندری، هوشنگ توکلی، ناصر طهماسب و .... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«مرگ تدریجی یک رویا» هر شب ساعت ۱۹ روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و تکرار آن نیز در ساعت ۰۳:۰۰ و ۱۱:۰۰ روز بعد پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دانلود و تماشای سریال «مرگ تدریجی یک رویا»

جایگزین سریال سفر به چزابه مشخص شد

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر